Strona główna 17.05.2024.  

Unia Europejska    


ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE STAWEK OD 01 LISTOPADA 2022 R.

Na podstawie art. 6m ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297), Wójt Gminy Sierpc  zawiadamia, iż Uchwałą Nr 221/LIII/22 z dnia 29 września  2022 r., od dnia 01 listopada 2022 roku, zmianie ulegają stawki opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Sierpc:

  • 26,00 zł od osoby za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec;
  • zwalnia się w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, w wysokości 2,00 zł miesięcznie opłaty od każdego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość.
  • jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, stawka opłaty wynosi 52,00 zł od osoby za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec. 

Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się miesięcznie, bez wezwania, z dołu do 15 dnia każdego następnego miesiąca po miesiącu, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy.

Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się gotówką w kasie Urzędu Gminy w Sierpcu lub przelewem na rachunek bankowy 45 9038 0004 8420 0521 2000 0020.

Zgodnie z art. 6m. ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297) w przypadku uchwalenia nowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wójt zawiadamia właściciela nieruchomości o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej jako iloczyn nowej stawki opłaty i danych podanych w deklaracji.

Zgodnie z art. 6m. ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297) właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do złożenia nowej deklaracji i uiszcza opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu, które zostanie wysłane do wszystkich właścicieli nieruchomości, którzy złożyli deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

W myśl art. 6m. ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  (Dz. U. z 2022 poz. 1297) w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana, lub w terminie do 6 miesięcy od dnia zdarzenia w przypadku śmierci mieszkańca. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.

 

UWAGA:

W przypadku  stwierdzenia, że właściciel nieruchomości, który złożył deklarację, zadeklarował kompostowanie bioodpadów w kompostowniku przydomowym, nie posiada kompostownika przydomowego, nie kompostuje bioodpadów stanowiących odpady komunalne lub uniemożliwia dokonania oględzin nieruchomości, w celu weryfikacji zgodności ze stanem faktycznym wskazanej w deklaracji informacji o kompostowaniu bioodpadów, Wójt Gminy Sierpc wydaje decyzję o utracie prawa do zwolnienia (co oznacza naliczenie opłat w wysokości 52,00 zł/os.). Ponowne skorzystanie ze zwolnienia może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia, w którym decyzja o utracie prawa do tego zwolnienia stała się ostateczna, i wymaga złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi –art. 6k ust. 4b, ust. 4c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1297);

W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym wójta, burmistrza lub prezydenta miasta oraz właściciela nieruchomości. W takiej sytuacji otrzymacie Państwo na pojemniku naklejkę informującą o niewłaściwym wysegregowaniu odpadów. 

Brak segregowania odpadów skutkuje naliczeniem w drodze decyzji stawki opłaty podwyższonej stanowiącej odpowiednio: dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych  dwukrotność stawki podstawowej – art.6ka w związku z art. 6k ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1297).

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
Menu witryny
Strona główna
Informacje o Gminie
Aktualności
Urząd Gminy - dane kontaktowe
Ważne adresy i telefony
Rada Gminy
Sołectwa
GOPS
Szkoły i Przedszkole
Gminna Biblioteka Publiczna
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
Przewodnik Interesanta
Komunikaty i ostrzeżenia
Fundusze Europejskie
Projekty realizowane ze środków budżetu państwa
Deklaracja dostępności
 
 


 gminny_portal_mapowy_02.png 


 


Transmisja obrad Rady Gminy Serpc

   


Odpady komunalne


 

  1577b.jpg

 

Zadanie pn.:

„Wykonanie inwentaryzacji źródeł ciepła na terenie Gminy Sierpc”

zrealizowane w 2021 r., współfinansowano przy pomocy środków z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Ochrony Powietrza i Mikroklimatu MAZOWSZE 2021”

logo-mazwosze.jpg 


 
logo-eu-rp-fs.png
 
 

 
 fundusz.jpg
„Usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Sierpc w 2021 roku dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w formie dotacji, w kwocie 30 000,00 zł” www.wfosigw.pl

www.wfosigw.pl

 
fundusz.jpg
"Usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Sierpc w 2020 roku dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w formie dotacji, w kwocie 47 257,23 zł"

www.wfosigw.pl

    



  

logo-mikroporady.jpg

 

Logowanie