Na podstawie
art. 6m ust. 2a ustawy
z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz. U. z 2022 r. poz. 1297), Wójt Gminy Sierpc
zawiadamia, iż Uchwałą Nr 221/LIII/22 z dnia 29 września 2022 r., od dnia 01 listopada 2022 roku, zmianie ulegają
stawki opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy
Sierpc:
- 26,00
zł od osoby za każdy miesiąc, w którym na danej
nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec;
- zwalnia
się w części z opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych
budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, w
wysokości 2,00 zł
miesięcznie opłaty od każdego mieszkańca zamieszkującego daną
nieruchomość.
- jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania
odpadów komunalnych w sposób selektywny, stawka opłaty wynosi 52,00 zł od osoby za każdy
miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec.
Opłatę za gospodarowanie odpadami
komunalnymi uiszcza się miesięcznie, bez wezwania, z dołu do 15 dnia każdego
następnego miesiąca po miesiącu, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy.
Opłatę za
gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się gotówką w kasie Urzędu Gminy w
Sierpcu lub przelewem na rachunek bankowy 45
9038 0004 8420 0521 2000 0020.
Zgodnie
z art. 6m. ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz.
1297) w przypadku uchwalenia nowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi wójt zawiadamia właściciela nieruchomości o wysokości opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej jako iloczyn nowej stawki opłaty
i danych podanych w deklaracji.
Zgodnie
z art. 6m. ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz.
1297) właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do złożenia nowej deklaracji
i uiszcza opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w
zawiadomieniu, które zostanie wysłane do wszystkich właścicieli nieruchomości,
którzy złożyli deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi.
W
myśl art. 6m. ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022
poz. 1297) w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości
należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości
jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca
następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana, lub w terminie do 6
miesięcy od dnia zdarzenia w przypadku śmierci mieszkańca. Opłatę za
gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za
miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
UWAGA:
W
przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości, który złożył
deklarację, zadeklarował kompostowanie bioodpadów w kompostowniku przydomowym,
nie posiada kompostownika przydomowego, nie kompostuje bioodpadów stanowiących
odpady komunalne lub uniemożliwia dokonania oględzin nieruchomości, w celu
weryfikacji zgodności ze stanem faktycznym wskazanej w deklaracji informacji o
kompostowaniu bioodpadów, Wójt Gminy Sierpc wydaje decyzję o utracie prawa do
zwolnienia (co oznacza naliczenie opłat w wysokości 52,00 zł/os.). Ponowne
skorzystanie ze zwolnienia może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 6
miesięcy od dnia, w którym decyzja o utracie prawa do tego zwolnienia stała się
ostateczna, i wymaga złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi –art. 6k ust. 4b, ust. 4c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz.
1297);
W
przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego
zbierania odpadów komunalnych, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje
je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadamia o tym wójta,
burmistrza lub prezydenta miasta oraz właściciela nieruchomości. W takiej
sytuacji otrzymacie Państwo na pojemniku naklejkę informującą o niewłaściwym
wysegregowaniu odpadów.
Brak
segregowania odpadów skutkuje naliczeniem w drodze decyzji stawki opłaty
podwyższonej stanowiącej odpowiednio: dla właścicieli nieruchomości
zamieszkałych dwukrotność stawki podstawowej – art.6ka w związku z art.
6k ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1297).
|